tirsdag 25. november 2008

23 Oppsummering

Favoritting
Favoritttingene ble Del.icio.us som gir meg tilgang til bokmerkene mine fra alle pc-er.
LastFM ble privat favoritt, det finnes så mye fin musikk å høre på. Gmail har blitt den foretrukne eposten og iGoogle er en fin startside.

Programmets innvirkning på mine læringsmål
Jeg hadde hørt litt om web 2.0 og mente at biblioteket måtte være representert på et kurs om nye teknologier, derfor ble jeg med på kurs. Etterhvert som jeg har jobbet med stoffet og blitt mer herre over den bærbare har det blitt mer og mer interessant. Svært mye har vært nytt. Webteknologien har forandret seg mye siden jeg tok mine 15 stp i avansert søking på internett i 2004. Læring har skjedd når vi tar kunnskapen i bruk og ut fra erfaring endrer atferd. (Eva Nordland) Noe har jeg jobbet så mye med at jeg har lært. Mye har jeg fått kunnskap om og kjennskap til sånn at jeg kan ta det igjen senere.

Kurset
Det har gått med mer tid til kurset enn planlagt, jeg startet på et lavt "teknisk" nivå. Jeg kan tenke meg å gå på flere kurs og jeg kommer sikkert til å se litt på den engelske fortsettelsen "Learning 2.1". Aller viktigst er det at flere får gå på et kurs som dette.

Det har vært et bra kurs. Det er viktig å kunne gjennomføre i eget tempo, med mulighet for å spørre om hjelp og med et visst tidspress.

Ingen kommentarer: